Concurred the curse - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu Concurred the curse - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu

Concurred the curse

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

28 Augustus 2009 | Australië, Darwin

Helaas heb ik een droevige mededeling, ik ben namelijk voor het eerst uit mijn leven uit mijn broek geschuurd tijdens het opzetten van de tent. Ik probeer mezelf aan te praten dat de stof te gaar was, maar weer een keer sporten zou ook niet gek wezen denk.
In Cairns heb ik nog een medereiziger gevonden, ik weet niet of ik het aantrek, maar het was wederom een Duitse die reageerde op de advertentie om naar Alice Springs te gaan, wat we in 3 dagen wilde doen. In totaal was dit 2400 km. De eerste dag schoten we aardig op, in totaal hadden we bijna 1000 km afgelegd. We wilde namelijk proberen om de 2de dag vroeg in Mt Isa te zijn, omdat we wisten dat hier een rodeo aan de gang was. Erg leuk om dat een keer mee te maken. Na de rodeo besloten we om nog een groot stuk te rijden waardoor we die dag in totaal 700 km hadden afgelegd en goed op schema lagen. Echter de derde dag sloeg wederom het noodlot toe! Na welgeteld 1 km te hebben gereden stopte mijn auto er weer eens mee. Het was dichtbij een tank station, maar dat was in een omtrek van 200 km het enige wat er was. Ik was dus aangewezen op de broers die het tankstation runde en die iedere prijs konden vragen voor het helpen, omdat er toch niks in de omgeving was. Beide waren geen monteurs en wisten niet wat er aan de hand was, maar na een aantal telefoontjes met een echte monteur hadden we waarschijnlijk de oorzaak gevonden. De broers hadden er net zoveel verstand van als ik, dus hebben we met z’n drieën de auto weer goed genoeg aan de praat gekregen om de volgende dag laat in de middag het volgende plaatsje te halen om er daar verder naar te laten kijken. Uiteindelijk heb ik de vijfde dag eindelijk Alice Springs gehaald en is de vloek opgeheven!
Het was leuk om weer een oude bekende tegen te komen daar (Harry), maar voor de rest was er eigenlijk weinig te beleven in Alice Springs, ik vind het knap dat hij er al 2 maanden zit. Na 2 dagen vertrokken we dan ook naar Uluru of te wel het symbool van Australie “Ayers rock”. Je hoort iedereen altijd zeggen dat het een rots is die ineens uit de grond opduikt en ik als nuchtere Nederlander betwijfel dat vaak, maar toen we aan kwamen rijden was het echt zo. Was erg mooi om te zien. We deden een toer van Ayers rock, the Olgas en Kings Canyon. Maar de afstanden waren weer groot waardoor we in 3 dagen weer meer dan 1000 km hadden afgelegd. De hoogtepunten van de trip waren toch wel het beklimmen van Ayers rock en de wandeling door the Olgas. (the Olgas liggen in hetzelfde National park als Ayers rock, maar het is niet één grote rots, maar allemaal rotsen naast elkaar). Vervolgens gingen we nog 2 dagen naar Alice Springs om even bij te komen van de trip om daarna naar Darwin te vertrekken. Onderweg nog een aantal attracties gedaan zoals the devils marbels (een andere kleine rotsformatie), de oudste pub van the Northern territory (lag erg afgelegen, maar toch was het aardig druk) en de bitter springs (hot springs), wat erg lekker was om in te zwemmen en we ook een aardig tijdje hebben vertoefd.
In Darwin aangekomen had ik met een andere Nederlandse jongen afgesproken om met zijn auto naar Kakadu en Litchfield National park te gaan. Dit was wel verstandig aangezien zijn auto 4wd had met de nadruk op had. Kakadu National park was weer totaal iets anders dan dat ik ergens anders in Australie had gezien, ongelofelijk dat er binnen een land tropische regenwouden, outback, besneeuwde bergen savanne en nu ook wetlands te zien zijn. We zijn eerst op een krokodillencruise gegaan waar ze de krokodillen uit het water lieten springen. Machtig om te zien hoe hoog ze uit het water komen. Het waren er ook ontzettend veel, volgens de brochure de grootste dichtheid van zoutwaterkrokodillen in de wereld, maar dat zullen er wel meer zeggen. Daarna zijn we verder door het park gereden om toch maar wat cultuur op te snuiven met wat Aboriginal rotstekeningen, wandelingen door wetlands (1 tip mocht iemand hier gaan kamperen ga voor het donker je tent in anders wordt je lekgeprikt door de muggen, zonder te overdrijven ben ik minstens 70 keer gebeten, terwijl mijn medereisgenoten er bij elkaar hoogstens 10 hadden). Ook weer een aantal watervallen gezien en natuurlijk flink doorgereden met de 4wd door het rulle zand. We moesten door beekjes die een halve meter diep waren en dan stond erbij dat het extreem gevaarlijk was omdat er krokodillen zaten. Toen we aan de andere kant van het beekje waren was de bodemplaat kromgebogen en schoof over de grond en toen moesten we nog terug door de beek, daarbij hoorde we later dat de 4wd het de hele tijd al niet deed, dus we waren lekker voorbereid op de trip. Uiteindelijk is alles weer goedgekomen en ben ik weer terug in Darwin. Waar het nu een paar dagen rustig alles regelen wordt om vervolgens weer te vertrekken richting Perth. We vertrekken weer met zun drieën, maar het is nog niet zeker of 1 van de meiden tot Perth meegaat, misschien stapt die er halverwege uit. Maar dat zien we dan wel weer.
De afgelopen 15 dagen heb ik volgens mij zo’n 6500 a 7000 km per auto afgelegd en er zijn er nog een aantal te gaan. Ik hoop dat mijn auto het nu eindelijk vol gaat houden, ik heb er een nieuwe voorband op laten zeten, opnieuw laten balanceren en de olie en oliefilter zelf vervangen, dus nu vind ik eigenlijk dat ik er meer dan genoeg geld aan heb gespendeerd.
Dat was het wel weer, denk dat jullie er ook wel weer genoeg van hebben, zo ja laat het even weten in een berichtje dan zal ik de volgende keer korter zijn of juist uitgebreider. Zitten vast veel fouten in, maar had weinig tijd om het na te kijken. Sorry voor dat.

De foto is gemaakt op Uluru rock. Tijdens het beklimmen van de rots was mijn zonnebril nog afgewaaid en viel een heel eind naar beneden. Uiteindelijk beschadigd en wel toch weer teruggevonden.

Groeten uit het winterige Darwin waar het 34 graden is.

• 28 Augustus 2009 - 09:16

Frans:

Basssie!!1 Goede verhalen om te lezen, ik ben ondertussen alweer terug in nederland! Ook weer leuk verhaal over Kakadu NP! Spreek je snel weer en have fun at the west coast!

Frans

• 28 Augustus 2009 - 09:50

Nivard:

Wat een verhalen weer man! En dat het gewoon 34 graden in de winter is! Gelukkig komt er nu wat frisse lucht van achteren ;)

Keep the stories coming! Erg leuk om te lezen! Nu nog wat meer foto's!

Geniet ervan gozer!
    Nivard

• 28 Augustus 2009 - 10:23

Gerard En Truus:

Goed te lezen dat buiten de problemen met de auto, alles goed gaat en je weer een hoop gezien heb. Spreek je nu ook al goed duits dan?
    En een :-* van je moeder.

• 28 Augustus 2009 - 15:51

Sabine:

Leuk om weer wat over al je belevenissen te lezen Seb! Veel plezier in Perth, ik zal voor je duimen dat je auto het volhoudt :-)

X Sab

• 30 Augustus 2009 - 09:19

Dook En Annemie:

Hoi Sebastiaan,
    We krijgen steeds meer zin om naar Ayers Rock te gaan,
    alhoewel zo hoog springen als jij zal ons niet lukken!
    Weer een leuk verslag.
    Groetjes,
    Dook en Annemie

• 30 Augustus 2009 - 10:20

Lillian:

Hoi Seb,

Je verhalen hebben wat mij betreft precies de goede lengte. Wel één verzoek: Een foto van je uitgescheurde broek! ;-)

Veel plezier!

x Lillian.

• 30 Augustus 2009 - 12:10

Emir:

Uit z'n broek gescheurd :)
    Is het eten dan zo lekker daar? Het zullen we de biertjes zijn die het 'em doen!
    Maareh, zeker blijven schrijven, wij vinden het denk ik allemaal onwijs leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Ik snap die foto trouwens niet, maar dat zal wel aan mij liggen :S
    Ben je nou aan het springen op een trampoline? De groeten!

• 31 Augustus 2009 - 16:40

Marloes:

ha die seb!!!!
    bale van je auto zeg!!! hou je het nu in NL straks bij de fiets?? winter met 34 graden..pff en ik vond het al bijzonder dat het in canada die temp was.. en daar was het nogwel zomer!!! erg leuk je verhalen! blijf zo door gaan! enne ik ben het wel met nivard eens.. wat meer foto's zou errug leuk zijn! have fun daar! en take care! kus

• 02 September 2009 - 00:28

Harry:

Mister Bas!

Wauw reizen, ben bijna vergeten hoe dat ook alweer was.
    Naja nog een maandje denk ik en we gaan hopelijk weer los.

Klinkt super man alles gaat weer een beetje van het spreekwoordelijke leien dakje?

Spreek je weer!

• 07 September 2009 - 14:47

Frank:

Keusie,

Jammer van die broek maar ja als je terugbent gaan we wel weer hardlopen. Het casino in Brisbane was trouwens beter dan op Lanzarote. Dat je het even weet:) Spreek je snel!

• 21 September 2009 - 17:44

Mirjam:

Lieve Seb! Wat een onwijs stoere foto! Mooie verhalen weer! Wat zie en doe je daar toch een hoop! Jammer van je broek, maar ik denk toch echt dat het aan de stof lag.. ;)
    Hoop dat je weer even vooruit kan met je auto! Have fun!!

Veel liefs, Mirjam

P.s. ik krijg i.i.g. nooit genoeg van je verhalen, dus kom maar op! :)

• 22 September 2009 - 16:19

??: