Done the Giant Loop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu Done the Giant Loop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu

Done the Giant Loop

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

28 September 2009 | Australië, Sydney

Dit zal voorlopig mijn laatste bericht worden vanuit Australie, want 1 oktober vertrekt mijn vlucht richting Nieuw-Zeeland. Op deze vlucht zal mijn broertje mij vergezellen, want die voor komt 8 weken deze kant op. Sinds mijn laatste verhaal is het wel een stukje kouder geworden. 4 weken geleden zat ik nog in het hoge noorden waar het 34 graden was en nu ben ik beland in Sydney waar het 18 graden is (onderweg liep de temperatuur eerst nog op naar 39 graden in Broome). De zandstorm had ik net gemist in Sydney.
Van Darwin naar Broome zijn naar het schijnt een aantal mooi Nationale Parken te bezichtigen, echter zijn deze alleen toegankelijk met een vier wiel aangedreven auto. Desalniettemin was dit een bijzonder mooie route om te rijden. We kwamen de provincie Western Australia binnen waar de omgeving ongerept is, voor honderden Kilometers is er geen auto of tankstation te zien. Het is een ongeschreven regel dat je naar iedereen zwaait die je onderweg tegenkomt, misschien is dit om elkaar op de weg een beetje wakker te houden. Het was dus voornamelijk rijden met af en toe een uitstapje naar een begaanbaar National Park, zo hebben we zoetwaterkrokodillen gespot in Gekkie Gorge en gelunched bij een moeras.
Broome was een leuke tussenstop waar je kon relaxen op de mooie stranden terwijl je humpback walvissen voorbij ziet trekken, van de zon kon genieten en mooie zonsondergangen kon bezichtigen. Dit was een van mijn medereizigers zo goed bevallen dat ze besloot om daar werk te zoeken, daarom ben ik alleen met Vivian richting Perth vertrokken, waar onze eerste stop Karijini National Park was. Hier hebben we een aantal mooie trekkingen hebben gedaan naar watervallen, Gorges en een berg op. Een mooi National park waar niet al te veel toeristen komen. Daarna zijn we beland aan de kust in Cape Range National Park. Een totaal ander park waar het vooral draait om het Ningaloo Reef, de hagelwitte stranden en de azuurblauwe zee. Het ningaloo reef is in tegenstelling tot het Great Barrier reef vanaf het strand toegankelijk. Voor het Great Barrier reef is eerst een boottocht van een uur nodig terwijl je hier vanaf het strand kan snorkelen. Dit heb ik dan ook dikwijls gedaan. In het Ningaloo reef is onder andere veel koraal te zien en ook schildpadden, zeesterren, clownvissen (Nemo), stingrays en vele ander soorten vissen waar ik de naam niet van weet. We zijn hier 3 dagen geweest en ik heb 3 dagen in het water gelegen. Vervolgens zijn we verder gereden naar Coral Bay. Helaas was dit een stuk toeristischer dan Cape Range National Park, maar niet minder mooi. Coral Bay ligt ook aan het Ningaloo reef en kon je wederom vanaf het strand snorkelen. In Coral Bay was er de mogelijkheid om met manta ray's te snorkelen. Dit is de grootste ray soort die als een soort vogel door het water zwemt en een spanwijdte kan hebben van 4,5 meter. Erg mooi om te zien! Daarnaast waren er ook twee duiken geplanned bij de excursie. Waarvan de tweede duik tot nu toe mijn mooiste was (heb tot nu toe nog maar 8 duiken gedaan, dus zoveel ervaring heb ik nog niet,maar toch). In deze duik zwom je door een soort ravijn met aan twee kanten koraal en vele vissoorten, toen we een stukje verder zwommen kwamen we bij een grot waar 2 nurse haaien cirkelden. Verder nog 2 dagen gerelaxed en gesnorkeld in Coral bay. In Coral Bay was het de laatste stop dat we echt lekker weer hadden (helaas).
Monkey mia was de volgende stop, waar het vooral draaide om de dolfijnen die aan het strand kwamen. Dit was niet gek, want ze werden 3 keer in de morgen gevoerd, zo gauw het op was waren ze nergens meer te bekennen. Desalniettemin was het leuk om te zien. In dit national park nog een bekeuring gekregen voor wildkamperen, beetje jammer weer. Toen besloten we om niet direct naar Perth te gaan, maar om Perth heen te rijden. Zodat we nog wat meer konden zien. Zo hebben we een aantal attraccties gedaan als Kalbarri National Park, the Pinnacles en Wave Rock. Stuk voor stuk erg mooi vooral het natuurlijke raam in Kalbarri en wave rock waren erg mooi. Wave rock is een rots in de vorm van een golf. Ik zal proberen om een aantal foto's ergens te plaatsen zodat jullie er een beter beeld van krijgen. Onder Perth was ook een boom waar de brandweer vroeger inklom om voor bosbranden te zoeken. Deze boom kan je beklimmen en is 68 meter hoog. In de boom hebben ze in een spiraalvorm ijzeren buizen geplaatst zodat je hem makkelijker kon beklimmen. Echter tussen de stalen buizen was geen opvang net, dus het was even billenknijpen naar mate je hoger kwam, vooral bij de terugweg was dit het geval. Als je boven op de in de boom bent is er een soort platvorm die je heen en weer voelt gaan als er wind staat. Dit kan uitwijken tot een meter naar links en rechts!
Zoals eerder gezegd waren de afstanden groot tussen bezienswaardigheden, daarom is de westkust een stuk sneller gegaan dan de oostkust, maar als mensen mij vragen welke kant ik zou moeten kiezen als mijn favoriete dan zou ik het niet weten. Beide zijn zo verschillend van elkaar, met aan de oostkust mooie attracties als Frasier Island, whit sundays en the great barrier reef. Maar de west kust is zo ongerept en mooi en heeft daarbij ook mooie attracties als het ningaloo reef, Veel Gorges maar ook paradijselijke stranden. Het is dus lastig kiezen.
Uiteindelijk aangekomen in Perth ben ik daar een paar dagen gebeleven om mijn auto ptoberen te verkopen. Dit is echter niet gelukt en daarom ging ik opzoek naar mensen die met me mee wilde rijden naar Sydney. Uiteindelijk zijn we met z'n vieren in 4 dagen naar Sydney gereden. Echter hadden er 2 daarvan geen rijbewijs, dus hebben we met z’n tweeen 4100 km afgelegd. We hebben niet veel gedaan onderweg, omdat we zo snel mogelijk in Sydney wilde aankomen. Het enige wat noemenswaardig is was een walvis nursery ground waar een heleboel walvissen te bezichtigen waren vanaf de kust. Nu ben ik in Sydney en probeer hier mijn auto te verkopen en wacht ik op mijn broertje. Met mijn aankomst in Sydney heb ik the ‘Giant loop’ afgelegd, of anders gezegd: ik heb een rondje australie gedaan. In totaal heb ik 37.000 km per auto afgelegd!!!!
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's op een site zetten, dit zal zijn op http://members.quicknet.nl/g.keus/. Het is nu nog even niet gelukt. Wederom bedankt voor alle berichtjes!

Groeten,
Sebastiaan

  • 27 September 2009 - 18:38

    Lillian:

    Hoi Sebas,

    Mooi verhaal weer van je! Dacht even dat je een boete had voor wild.......! ;-)

    Veel plezier verder, ook voor Sylvester uiteraard.

    XxX Lillian.

  • 27 September 2009 - 18:56

    Dook En Annemie:

    Hoi Sebastiaan,
    En weer een geweldig verslag over de mooie natuur. Dat zullen we de komende tijd missen.
    En dat je "ooit" een rondje Australie hebt gedaan dat nemen ze je lekker nooit meer af!
    Thanks voor alle informatie en heel veel plezier met Sylvester in Nieuw Zeeland.
    Groetjes van Dook en Annemie

  • 27 September 2009 - 19:51

    Hans:

    Hee Seb,

    Toffe tijd man, ik vind het echt goed van je dat je lekker geniet daar en een mooie tijd hebt. Je doet leuke dingen en je komt heel vrolijk over. Keep this spirit and do what u want to do.


  • 27 September 2009 - 20:10

    Richard:

    Heey Seb,

    Weer genoeg meegemaakt zo te lezen. Goed te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. En er gewoon nog van geniet. Veel Plezier in nieuw zeeland. En we horen weer van je.

    mzzl Richard

  • 28 September 2009 - 09:15

    Helen:

    Whooo 37.000 km is niet gek sebas! :) jeetje zeg!! Zo te horen heb je het afgelopen tijd weer goed naar je zin gehad! Hoop dat je het met sylvester ook zo leuk krijgt! De twee broers op avontuur!!

    Mooie foto ook trouwens! :)
    Liefs helen

  • 28 September 2009 - 14:45

    Frank:

    Hee Keusie!

    Alweer in Sydney. Wordt wel vervelend of niet? Wel leuk dat je ook nog ff Nieuw-Zeeland meepikt. Tot Later!

  • 28 September 2009 - 16:50

    Gerard En Truus:

    Hoi lieverd,

    wat gaaf al die foto's je heb ons wel lekker gemaakt over australie en we moeten er zeker ook een keer heen.
    Heel veel plezier met sylvester en spreek je gauw.

    Dikke kus

  • 28 September 2009 - 17:15

    Emir:

    Goed bezig met al die foto's op de site! Ik had zo hard in mn broek geschijt als ik die 'fire tree' op moest. Maar zou het wel doen, moet toch een keer van mn hoogtevrees af!
    Had je nog gesmst vorige week, hoop dat je die gehad hebt.

  • 29 September 2009 - 00:30

    Wipneus:

    Lekker hoor, jammer dat ik dat allemaal moet missen.
    Naja nog maar een weekje en dan kan ik eindelijk alice springs verlaten!! Yihaa

  • 11 Oktober 2009 - 11:17

    Mirjam:

    Lieve Seb!

    Wauw! Een heel rondje Australie!! RESPECT. En wat voor rondje! Zoveel moois gezien, gedaan en meegemaakt! Mag toch nog wel even vermeld worden dat ondanks zijn mankementen je auto het toch ook wel goed gedaan heeft! ;)
    Veel plezier met Syl!

    Veel liefs, mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2009

Home Sweet home!

14 November 2009

Nieuw Zeeland (Zuidereiland)

15 Oktober 2009

Nieuw Zeeland!!

28 September 2009

Done the Giant Loop

28 Augustus 2009

Concurred the curse
Sebastiaan

Actief sinds 04 Feb. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 16620

Voorgaande reizen:

17 Maart 2009 - 26 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: