Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!!

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

15 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ditmaal voor het eerst een verhaal uit Nieuw-Zeeland. Tot dusver ook een erg mooi land en weer totaal verschillend met Australië.

Allereerst het goede nieuws dat mijn auto ondertussen verkocht is! Dit ging ook sneller dan gedacht, in de ochtend had ik een aantal nieuwe advertenties op internet gezet, om vervolgens wat flyers uit te printen en in hostels rond te hangen. Echter hoefde ik niet verder dan de printer. Twee jongens zagen de advertentie en waren zeer geïnteresseerd. Dus liep ik met ze naar mijn auto en na een uur twijfelen was hij verkocht. Scheelde me dus een wandeling naar alle hostels om de flyers op te hangen. Het enige nadeel was dat mijn broertje de volgende dag kwam, dus die moest ik met de taxi van het vliegveld halen. Maar het was wel een opluchting dat ik ervan af was! Zoals jullie weten heb ik er namelijk wat problemen mee gehad, maar als ik het opnieuw zou doen dan zou ik toch weer een auto kopen. De reden hiervoor is omdat een auto ontzettend veel vrijheid geeft en erg gemakkelijk is.
De volgende dag kwam mijn broertje aan in Sydney. Toen Sylvester aankwam wilde hij direct naar het opera house. Deze heb ik dan ook voor de zoveelste keer gezien, ook omdat we er de volgende dag weer langskwamen. Doordat hij zo laat aankwam hadden we eigenlijk maar één volle dag in Sydney voordat we doorvlogen naar Auckland (Nieuw-Zeeland). Toen we aankwamen was het grauw weer, wat een beetje tegenviel omdat het in Sydney aardig mooi was. Na één dag in een hostel te hebben geslapen konden we de volgende dag de camper ophalen; een mooie witte met paars-gele bloemen en vlinders! Erg mooi en opvallend, we worden door iedereen nagekeken. Daarna zijn we richting het noorden vertrokken, hier hebben we 2 dagen rond gereden en de nodige plaatsen bezocht. Hieronder een aantal mooie baaien, stranden en watervallen. Ook zijn we naar een bos geweest met Kauri bomen. Dit zijn enorme bomen die een diameter van wel 6 meter kunnen hebben en 1200 tot 2000 jaar oud kunnen worden, erg indrukwekkend om te zien.
Vervolgens zijn er een stukje naar het oosten gegaan richting Coramandel, ook hier wederom een aantal stranden en baaien gezien, maar het raarste was toch wel hot water beach. Hier kon je op bepaalde plekken een gat graven (mooi strand voor Duitsers dus) en als je dan even wachtten, dan liep hij vol met warm water en kwam de stoom eraf. Erg raar om te zien. Toen zijn we doorgereden naar Rotorura. Dit ligt op een lijn waar aardkorsten over elkaar heen schuiven, wat hier resulteert in een ‘thermische wonderland' zoals ze het hier noemen. Dit is een park met een geiser en verschillende andere gevolgen van vulkanische activiteit. Zoals groene meertjes, kokende modderbaden en champagne pools waar het water aan het oppervlak 96 graden was, maar naarmate je dieper kwam werd het steeds warmer.
Daarna zijn we door Taupo (met mooie uitzicten onderweg) naar Turangi gereden om de Tongorro crossing te lopen. Volgens de critici de mooiste één dag loop van Nieuw Zeeland. Echter op de dag dat we het wilde doen was er te slecht weer voorspeld, waardoor het niet doorging. We besloten om nog een rondje richting het noorden te doen en het later nog een keer te proberen. Zo gingen we eerst naar Hamilton waar de ‘beroemde’ Waitomo Caves zijn. In Nederland had ik deze ooit een keer op tv gezien bij Yorin travel. Hier gingen ze 100m abseilen in een grot! Dit zag er toen zo gaaf uit dat ik dat hier zeker ook wilde doen. In het begin twijfelde mijn broertje sterk, maar uiteindelijk was hij blij dat hij het heeft gedaan. Het was ontzettend mooi! Na wederom een aantal watervallen zijn we doorgereden naar Whakatane, waar de boot vertrekt richting Whit island. Dit is de actiefste vulkaan van Nieuw Zeeland met zijn laatste uitbarsting in 2000, ook erg mooi, maar niet veel verschillend van het thermische park waar we eerder waren geweest.
Daarma zijn we wederom naar Turangi gereden, omdat de Tongorirro Crossing nu wel door kon gaan. Het was een 7-8 uurse loop over een vulkaan. Echter omdat het gesneeuwd had waren de ‘blauwe’ meren op de vulkaan helemaal wit. Desalniettemin was het een erg mooie loop. Het enige nadeel was dat we na 5,5 uur al klaar waren en we nog 2 uur op de shuttle moesten wachten die ons terug bracht.
Op het moment verblijven we vlak bij Wellington (de hoofdstad van Nieuw Zeeland). Waar we morgen de boot nemen naar het Zuidereiland en zo het hoofdstuk noordereiland afsluiten, vandaar dat het verhaaltje wat korter op de vorige volgt.

Ik heb wederom een aantal foto's op internet gezet. Ze staan op: http://members.quicknet.nl/g.keus/ en voor de foto's van Nieuw Zeeland zijn de nummers 33 t/m 49. De andere zijn nog van Australie. Als je de foto's selecteerd op 'last modified' op de site komen ze in de goede volgorde en niet meer door elkaar.
Laat de leuke berichtjes maar weer komen ;)

• 15 Oktober 2009 - 06:26

Truus En Gerard:

Hi Sebastiaan en Sylvester,
    De natuur in Nieuw-Zeeland ziet er geweldig uit zo aan de foto's te zien. Alleen jammer dat het niet wat warmer is. Nu geniet er maar flink van.
    Groetjes en dikke kus

• 15 Oktober 2009 - 06:49

Frans:

Hee Ouwe bassie!

Zo te lezen heb je het nog goed naar je zin!!! De foto's van de westkust zien er toch ook wel super uit! En NZ natuurlijk ook, mooi excuus om een keer terug te gaan! Geniet van je prachtige Hippie camper! Na NZ weer terug naar Aus? en dan nog naar Yamba?
    Laterss
    Frans

• 15 Oktober 2009 - 08:30

Helen:

Wat een gave camper!! haha.. zie jullie al helemaal gaan! Foto's zijn ook weer ontzettend mooi zeg! Zijn die grote bomen dezelfde als die bij bassie en adriaan ;)
    Liefs helen

• 15 Oktober 2009 - 08:46

Ilze Wokke:

Wow, wat een avonturen! Stoer hoor Sylvester, dat abseilen. Op de foto kijk je niet zo relaxed als Sebastiaan. Heel veel plezier nog verder en we blijven jullie volgen!
    Frans zit vlak bij jullie (ahum). Hij is gister voor zijn werk naar Maleisie vertrokken voor 3 weken. Kortom, nu 2 vrouwen hier met liefdesverdriet.
    Groetjes

• 15 Oktober 2009 - 10:19

Soraya:

Haha je staat erg charmant op de foto lieverd. Sebastiaan ziet er inderdaad meer op zijn gemak uit. Hele mooie foto's. Ben jaloers:)
    Hele dikke kus en veel plezier nog. Kom maar snel thuis!

• 15 Oktober 2009 - 13:48

Anita En Ben:

Leuke foto van het abseilen, jullie durfen wel.
    Geniet er maar lekker van jongens!

groetjes Anita en Ben

• 15 Oktober 2009 - 21:13

Frank:

Goed bezig Keusies!

• 16 Oktober 2009 - 08:17

Nivard:

Hee Hippies!

Wat een mooie verhalen weer zeg! Echt super om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Die foto's zien er erg gaaf uit! Zoveel verschilt het niet van de serie Planet Earth ;)

Geniet ervan gasten!
    Groeten, Nivard.

• 17 Oktober 2009 - 10:13

Opa Tamis/oma Corry:

Met veel belangstelling volgen wij de reisverslagen. Om jalours op te worden!
    En wat een prachtige foto's op de site.
    Nog veel plezier Sylvester en doe ook de groeten aan je broer.

• 21 Oktober 2009 - 20:05

Emir:

Die camper :)
    Sommige van die foto's lijken een beetje op Mordor, die kokende modderpoel bv.
    Anyway, blij om te lezen dat jullie je zo vermaken en keep up the good work!
    Em.

• 15 November 2009 - 16:07

Linda Pardoel:

Hé Sebas en broertje hier eindelijk 'n reactie van mij. Wat hou je het toch lang uit daar in "de vreemd'. Maar je beleeft een hoop man! Ga je die foto's thuis ook inplakken, dan ben je de komende jaren zoet.
    Pas goed op jullie zelf en de groeten vanaf de zuidwijkring.