Alice Springs niet gehaald - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu Alice Springs niet gehaald - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu

Alice Springs niet gehaald

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

14 Mei 2009 | Australië, Adelaide

Na vertrokken te zijn in Adelaide was de bedoeling om in 1 dag naar Cooper Pedy te rijden. Dit duurde echter wat langer en ook niet zoals geplanned. Op het grootste stuk waar geen dorpjes waren heb heeft de auto het begeven. De motor was een beetje opgeblazen. Het werd zo warm dat de olie kookte.
Het probleem was dat er koelvloeistof lekte uit de auto. Dat wisten we, maar niet dat het zo snel ging. Op een gegeven moment begon de cruise control te stotteren en reageerde het gaspendaal niet meer. Toen we hem langs de kant zette, kwam er rook uit de voorkant van de auto. Nadat een aantal mensen naar hadden gekeken bleek de koelvloeistof totaal op te zijn en de cylinders vast gelopen. De auto ging dus niet meer voor of achteruit. Natuurlijk hadden we geen bereik midden in the outback, maar gelukkig was 10 km verderop een emerency phone. Dus we kregen een lift daar naar toe, maar er bleek ons net 1 voor te zijn, dus konden we niet direct worden weggesleept. We hebben dus langs de weg van de snelweg de tent opgezet en de volgende dag kwamen ze ons ophalen. Weet nog niet exact hoe nu verder, maar als het goed is kunnen ze hem maken door er een nieuwe motor in te zetten (Hadden ze ergens op voorraad).
Ben nu weer in adelaide en als het goed is komt morgen de auto deze kant op. Dan is het afwachtten wat er gaat gebeuren.

Groeten,
Sebastiaan

• 14 Mei 2009 - 08:27

Je Vader En Moeder:

Beetje jammer, hoop dat de motor inderdaad vervangen kan worden. En dat je daarna je reis kan hervatten. Blijven je medereizigers met je mee gaan? We horen wel weer van je.
    Groetjes.

• 14 Mei 2009 - 10:37

Helen:

Sebas wat een ontzettende zielige foto... zonde van je stoere ride ;) Mocht je vertrouwde bak het niet meer halen ga ik er vanuit dat je weer iets anders verzint! Zet hem op!

Liefs helen

• 14 Mei 2009 - 11:59

Marloes :

:-)
    hahah tsjah het was enigszins al voorspeld he! en dat door een vrouw!!!! hahah
    succes er mee! hoorde dat de fnanciele schade mee lijkt te vallen!
    ik hoor het wel weer!
    ps moest stiekem wel n beetje glimlachen na je smsje!

• 14 Mei 2009 - 19:06

Frank:

Jezus wat zuur. Je moet bij vijf duizend toeren schakelen he? Sterkte man!

• 14 Mei 2009 - 20:53

Adrie En Ruud:

Hoi Sebastiaan,
    We hopen voor je dat de auto weer gauw in orde is. Langs de snelweg slapen, dat kan daar allemaal. Op de foto te zien hebben jullie goed weer. Wij gaan de komende 3 weken op vakantie en willen je daarom nu alvast een leuke verjaardag toewensen.
    groeten en een hele goede reis verder.

• 14 Mei 2009 - 21:07

Richard:

Seb,

Balen man. Ik hoop voor je dat het niet te veel gaat kosten. Ik hoor wel wanneer je je reis kan hervatten. Sterkte in iedergeval.

mzzl Richard

• 16 Mei 2009 - 13:25

Nivard:

Zonde man die vertraging! Hoop dat het snel gemaakt kan worden zodat je weer verder kunt touren.

In ieder geval kan je dit wel weer op je lijstje zetten van wat je allemaal hebt meegemaakt ;)

Laters!

• 17 Mei 2009 - 20:22

Sylvester:

Ik hoorde dat je auto stuk was gegaan! Wel zonde. Wat ga je nu doen? Laat het maar even weten! Rustug aan
    je broertje

• 17 Mei 2009 - 20:24

Sylvester:

Nog even dit was ik vergeten! Van de week ga ik met me baas praten of ik jou kant op kan komen! waarschijnlijk wel! naja succes daar! en gewoon blijven lachen he ;) Als je het maar leuk heb

• 20 Mei 2009 - 19:15

Mirjam:

Lieve Sebas!

Hoe gaat het met je??
    Wat balen van de auto!! Kwam je toch weer terug in die wereldstad ;)
    Hoop dat jullie snel de reis konden hervatten! Leuke reisgenoten?
    Wat heb je verder veel gezien en gedaan! Mooie verhalen!
    Have fun!!

Veel liefs, mirjam

P.s.: Echt super lief van je m.b.t. Mutti!

• 22 Mei 2009 - 13:06

Annemie:

Hoi Sebastiaan,
    We kregen mooie foto's van haaien. Maar waar ben je na dit bericht heen gegaan, waar heb je de haaien gezien?
    (Kreeg deel 2 van je foto's vandaag binnen).
    Groetjes,
    Annemie

• 25 Mei 2009 - 23:12

Yvonne:

Hoi Sebas,
    Bedankt nog voor de felicitatie,schrok me rot om kwart voor 3 's nachts maar wel leuk van je dat je er aan gedacht hebt. Dezelfde dag belde je vader en die had dus het bericht van je auto, vervelend voor je hoor. Maar geloof dat nu alles weer goed is.(volgens syl dan) Nou nog veel plezier daar en de groetjes nog van Opa en Oma
    Yvonne, Gerald en de kids

• 28 Mei 2009 - 09:08

JP:

Hoi Sebastiaan
    ik was benieuwd of je nog ondersteboven staat. En inderdaad en 't ziet er prachtig uit daar. Jammer van het autootje maar liften is ook leuk niet? En hoe zit het nou met dat werken?!?! Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes uit IJmuiden.

• 29 Mei 2009 - 16:10

Nancy:

Heyhey! How r u? Wat n pech zeg! Hopelijk gaat nu alles goed? Voor de rest gaat het hier prima..eindelijk lekker weer in NL.! Ik wens je alvast een fijne verjaardag en ga door met het genieten van de mooie plekken!

Big Hug,
    Nancy

• 30 Mei 2009 - 07:40

Opa En Oma Keus:

Sebasstiaan, Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij horen dat je het best naar je zin hebt. Houden zo!!!! Hier is alles goed.
    Vele groeten van OPA en OMA KEUS