Catch some waves!! - Reisverslag uit Yamba, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu Catch some waves!! - Reisverslag uit Yamba, Australië van Sebastiaan Keus - WaarBenJij.nu

Catch some waves!!

Door: Sebastiaan & Frank

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

18 Juni 2009 | Australië, Yamba

Na 3 weken Adelaide uiteindelijk weer richting Sydney vertrokken om Frank op te halen. Ik was op een woensdagochtend vertrokken, om zaterdagochtend vroeg in Sydney te arriveren. Ruim genoeg tijd om 1500 km te overbruggen zou je zeggen, maar niet is minder waar. In Adelaide nog wel iemand gevonden die ook naar Sydney wilde om zo te kosten te delen, maar na 50 km in de auto werd ik al gek van die jongen en had hem er het liefste uitgezet. Woensdag ging prima, hier en daar gestopt om wat meer van Australie te zien en toen het donker werd de tent opgezet en gaan slapen. Donderdag sloeg echter weer het noodlot toe, de suspention belt was er afgeschoten waardoor de motor wederom overhit raakte. Wederom weggesleept naar het dichtstbijzijnde plaatsje. Die dag kon de auto niet meer gerepareerd worden, maar de beste zei dat ik op tijd in Sydney zou zijn. Op zijn vrije dag (vrijdag) is hij toch komen werken om de auto op tijd af te krijgen. Ik was hem enorm dankbaar, vooral omdat hij 120 km had gereden om een onderdeel te halen om toch op tijd klaar te zijn. Om een uurtje of 4 kon ik dus weer op weg. 100 km verder echter stopte de auto er weer mee. Na enig overleg met de volgende sleepdienst bleek dat hij niet meer te maken was die avond en zat dus met een probleem, want zou sydney niet meer halen die avond. Er ging geen trein niks meer en ik was 250 km van Sydney. Ik moest en zou Sydney halen, want kon Frank niet aan zijn lot overlaten. Daarom besloot ik om te gaan liften. Na 3 kwartier te hebben gestaan stopte er iemand en wat bleek hij moest zijn vliegtuig halen, dus kon in 1 keer met een mee. Mischien een beetje rare, maar enorm aardige man die ons oppikte. Hij woont in Darwin en vroeg of ik hem kwam opzoeken als daar was. Wat ik zeker zal doen als ik daar ben.
Na een paar biertjes met de man die mij een lift gaf namen we een taxi naar het vliegveld, waar mijn weerzien met Frank was. Ik moest 3 kijken voor ik hem herkende want hij had de tondeuse weer gehanteerd. Na wat sterke verhalen te hebben uitgewisseld hadden we een hostel geboekt in hartje Sydney die ons van het vliegveld op kwam pikken. Na te hebben ingecheckt zijn we linéa recta naar de subway, om even goed te bunkeren. Na de gebruikelijke toeristische attracties; opera house, botanical gardens, kings cross, harbour bridge, darling harbour etc, zijn we naar chinatown om even goed te eten.
De volgende dag zijn we met een boot de zee opgegaan om walvissen te spotten. Dit wat een adembenemde ervaring, we zouden het zo weer doen. Omdat we nog geen genoeg gehad hadden van het onderwaterleven, maar wel genoeg betaald hadden besloten we om door de uitgang van het zeeaquarium naar binnen te gaan. Dit is de backpackers manier en is alom bekend hier in Sydney. Het zeeaquarium was leuker dan gedacht en is ook groter dan het er van buiten uitziet, ze hadden haaien, stingrays, een krokodil en zelfs zeekoeien.
Toen de zon opnieuw opkwam waren we met de ferry naar manly gegaan om even wat van het strand te zien en enige surfshops te bezoeken. Dit beviel zo goed dat we later nog 2 dagen in manly zelf een hostel geboekt hadden.
Woensdag was mijn auto gemaakt en omdat Karl (degene die mij een lift gaf) woensdag ook weer die kant opging had hij al aangeboden om ook weer een lift terug te geven. Onderweg moest hij ‘even’ een metaalsnijder ophalen zoals hij door de telefoon vertelde. Dit werd een lastigere klus dan gedacht. Toen we daar aankwamen begon de verkoper te lachen en zei: ‘that will never fit in the car’. Waarop Karl de legendarische woorden zei: ‘We will make it fit’. Na enige ontleden van het te grote apparaat ging het er inderdaad in. Iemand met het postuur van Jaap van de Gouden kooi was ervoor nodig om de achterklep dicht te krijgen, deze sprong in een soepele beweging boven op de auto. Daarna reden we verder, met enige billen knijpen zijn we toch op de plaats van bestemming aangekomen. Karl vond het geen probleem om door de sneeuw een Big Mac te eten en een telefoon gesprek te voeren. We hadden enorm gelachen tijdens de rit.
Na twee Ieren te hebben opgepikt hebben we gecampeerd in een aantal plaatsen boven Sydney. Onderweg nog naar een Koala hospital geweest, zodat Frank zowel de koala’s als de kangoeroes kon zien. En toen uiteindelijk in Jamba aangekomen waar we tot op heden zijn, hier was mijn wederontmoeting met Frans. In Yamba verblijven we in een hostel wat meer weg heeft een luxe hotel, waar je gratis surfboards kunt lenen. De eerste dag even gerelaxed op het strand en gister zijn we met de twee broers die het hostel runnen naar het strand geweest om te surfen. Hier kregen we een soort van les, maar we waren toch iets te overmoedig en er werd geadviseerd om professionele les te nemen. Ondanks dat we het niet zo goed konden hebben we toch veel lol gehad al. Vanaf het surfstrand hebben we zelfs walvissen voorbij zien trekken. ‘S middags nog gezeild met een kennis van de broers, waar we niks voor hoefde te betalen en zelfs nog bier toe kregen.
Vandaag onze eerste surfles gehad, het ging al stukken beter en hebben daarom besloten om nog 2 lessen te nemen om het hopelijk helemaal te kunnen. Op het moment regent het hier een beetje, maar dat hindert niet bij de surflessen.

Blijf vooral berichtjes plaatsen dan blijf ik teksten terug sturen.

Groeten,
Sebastiaan en Frank

• 18 Juni 2009 - 05:58

Wipneus:

Hahahaha die foto, 1 2 3 eeennnn buikjes in hehe.

• 18 Juni 2009 - 06:34

Frans:

Hahaha strak figuur hor bassie!! Zie je dalijk bij de pizza avond wel weer ;) groeten
    Frans

• 18 Juni 2009 - 08:33

Geertje:

Jeetje, klinkt echt leuk allemaal zeg! Fijn ook dat je zoveel aardige mensen ontmoet die je willen helpen. Komt natuurlijk door de zachtaardige uitstraling van je ;).
    Heel veel kussies!!!!

• 18 Juni 2009 - 08:35

Truus:

Hoi Boys
    nieuwe zwembroek gekocht?.
    Valt niet op dat jullie je buikje inhouden hoor.
    Weer van alles gedaan en meegemaakt ga zo door en geniet er van. Syl heeft een rugzak voor zijn verjaardag gehad dus hij is klaar voor vertrek.
    Geniet en nog heel veel plezier
    Dikke kus Pa en ma

• 18 Juni 2009 - 09:03

Helen:

Sebas wat een leuk verhaal!!! Jullie staan er goed op met de gekleurde billabongs! ;) Niet te blits doen hè stelletje beachboys!
    Hopelijk zorgen de surflessen voor zo een super stoere actie foto! Ben blij om te horen dat jullie je zo goed vermaken!

Liefs helen (en een extra zoen voor de tijdelijke reiziger!)

• 18 Juni 2009 - 10:46

Nivard:

Whaha wat staan jullie er weer goed op gasten! Hoop dat jullie die buiken over 3 weken ook nog zo kunnen inhouden ;)

Leuk verhaal weer trouwens! Verbaas me elke keer weer hoeveel jullie wel niet meemaken! En wij hier maar hard werken haha.

Groeten!! En nog bedankt voor jullie smsjes!

Nivard

• 18 Juni 2009 - 13:37

Mark En Lin :

Ziet er strak uit, echter hebben jullie lang jullie adem in moeten houden voor de foto?
    Leuk vehaal weer, geniet ze nog en goede reis naar Byron Bay waar ze natuurlijk zitten de wachten op de Hollandse Surf cracks!!!

• 18 Juni 2009 - 16:37

Eelke:

Hee Frank,
    Zo te lezen heb je al veel gezien en beleefd. Top!

• 19 Juni 2009 - 14:33

Michelle:

leuke zwembroek broertje:) en die van jouw sebas mag er ook best wezen!! Sorry maar jullie zitten nog best strak in het pak:) echt een leuke verhaal en echt netjes dat je zo goed kunt redden sebas!! jammer alleen van die rot auto!! je hebt er al veel pech mee gehad!!
    nou veel plezier!!
    dikke kus!!

• 21 Juni 2009 - 19:28

Opa En Oma Kosterman:

hoi sebastiaan,

zo te zien op de foto en te horen gaat het goed.
    Heel veel plezier nog en veel groetjes .

• 23 Juni 2009 - 20:02

Emir:

Check die billies :)
    Heel veel plezier nog jongens, echt leuk van Frank dat ie je komt opzoeken!
    Hier gaat alles voor de rest goed.
    Wel een beetje jammer van je auto, maar ach, het is maar een auto he. Ben iig blij dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt.

• 23 Juni 2009 - 21:19

Shanice:

hee
    ik lees dat je het erg leuk hebt daar en veel leuke dingen hebt gedaan wat ben ik jaloers op jou zeg:P
    zou het ook allemaal wel willen doen!
    hoelang blijf je daar nog??

xxx shanice

• 24 Juni 2009 - 17:20

Dook En Annemie:

He die Sebastiaan,
    Je maakt nog eens wat mee met een auto he!
    Leuk verhaal, we genieten steeds maar weer van je op- en onder waterverhalen.
    Ben zeer geinteresseerd naar backpackers ingangen in Sydney, dat begrijp je natuurlijk wel!
    Nog veel plezier met Frank!
    Groetjes,
    Dook en Annemie

• 07 Juli 2009 - 13:08

Thierry:

hey sebas,

leuk van je te horen!
    ik heb ook weer je mooie verhalen gelezen. klinkt erg leuk allemaal.
    jij hebt ook trouwens ook veel volgers op je site

groetjes Thierry

• 07 Juli 2009 - 16:44

Liset:

Hey,
    Zo te zien vermaak je je nog goed ;)
    Veel plezier nog,
    cheerz